lördag 14 november 2009

ett dygna med bianca kronlöf

7.40 vaknar av mig själv.
7.50 klockan ringer.
7.52 duchar istället för att bada, eftersom hudavlagringarna syns på badkarskanten. överväger om det går att ignorera. det går inte att ignorera. funderar om jag är hygienisk eller har tvångstankar? kommer på att det är just det här som gör att folk som sover över hos oss och sover i min säng byter lakan innan och inte efter dom sovit i sängen.
8.10 val av tights.
8.15 blir lite för glad av att jag inte knytit igen plastpåsen runt muslin med en knut utan använt en sån där påsklämma istället.
8.20 håller på med balansen "lagom mycket musli-lagom mycket yoghurt" lite för länge för att det ska vara intressant för någon av oss. alltså mig muslin och yoghurten. slutar bara med att det blir jävligt mycket frukost. och det blir ändå så stabbigt att jag måste skölja ner varje tugga med te.
8.45 smink.
8.50 går hem ifrån. möter en kvinna i porten som ser ut som en blandning mellan jayne och gollum. sen kommer jag på att jayne är rätt lik gollum, så den där kvinnan var nog egentligen bara lik jayne.
8.54 frame vid skolan, kommer på att jag glömt kortet som jag måste ha för att komma in i dörren som är närmast mitt hem. jag måste gå till huvudingången. satan.
8.56 inne i skolan. ja det där var två minuter jag aldrig kommer få tillbaka av mitt liv.
9.00 första lektionen börjar.

00.09. oj, det här gick ju åt helvete. nu är jag full och sitter på toa golvet och tittar på erik som duchar. vi pratar om varför vi lyssnar på p3 hiphop och att det är lika tråkigt med radio program som ska "krypa under skinnet på biggie" som att bo i växsjö.

men för att dra hela dagen så var jag i skolan fram till 20.30. därifrån drog vi till stage door.

försöket att skriva ner allt jag gör på en dag följde mitt vanliga mönster:
as engagerad i början,
uttråkad i mitten,
och ett desperat sörsök att rädda skiten på slutet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar